Vredens hage onsdag 24. april 2024

04/24/2024

Det er ikke lenger noen umiddelbar fare
for at mennesket skal spise av kunnskapens tre
Nåtidens innbyggere i denne viltvoksende hagen
er altfor føyelige og dumme til slike kulinariske strategier
Jeg kan ikke tro på en gud som vil ha uopplyste teitinger i Paradis
omtrent som vi har europeere på Gran Canaria
Følg flokken
Elsk det middelmådige

Det store syndefallet kom etter kunnskapen
slik dagens overflod av informasjon kamuflerer alt som virkelig er viktig
Vi blir ikke lykkelige av kunnskap
De klokeste hodene i historien har tatt livet av seg selv
Hadde vi det ikke bedre da vi visste mindre?

Jeg har forsynt meg grådig
av alle ulovlige frukter jeg har kommet over
Det har gitt meg større innsikt og en større glede der og da
men på lang sikt har det bare skadet meg
Mennesket er ikke skapt for et slikt liv
Det enkleste er ofte det beste
og de uopplyste har færre bekymringer
Å se livet i svart og hvitt
gir bare to mulige valgmuligheter
uten noen som helst nyanser i mellom
Så enkelt
Så greit
Republikansk eller demokratisk

Menneskerasen er ennå ikke intelligente nok
til å takle vår tids utvikling og informasjonsbombing
Selvfølgelig en sterkt overdrevet generaliserende stigmatisering
da alle som leser dette
vil anse seg selv som lynende smarte
i forhold til alle de andre som de ser ned på
Det er ikke vi som er problemet
Det er absolutt alle de andre

© 2022 Botten musikk
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started