Verdens beste låter gjennom tidene frem til torsdag 14. mars 2024

03/14/2024

Er du i tvil om hva som er det beste av musikk som er utgitt i verdenshistorien? Du trenger ikke lete lenge. Her er svaret for deg som har en Spotifykonto: https://open.spotify.com/playlist/7h05Tb5nyowb9b8RL8zeTj?si=951f7586ba0245fe

I skrivende stund 320 låter som på en eller annen rar måte har betydd noe for meg opp igjennom livet. Det er både rock og tårevåte klisjeer, kombinert med revolusjonære låter da de ble utgitt, og en god dose eviggrønne klassikere som det er umulig å bli lei av. Det er veldig mange valg som er basert på en god tekst, men også gode musikalske stykker der jeg ikke forstår noe som helst av noen dypere mening med ordene.

De minst kritiske lytterne der ute vil selvfølgelig savne alle de låtene de hører hver eneste dag flere ganger på formatterte rockestasjoner på fryktelige DAB i fedrelandet, men jeg har nesten uten unntak valgt å ta vekk alt som er istykkerspilt alt for lenge og for mye, men noen få unntak er nok med på lista. Unntakene er der radioprogrammererne faktisk har valgt en god låt, og ikke bare en kjent eller populær en til å bli spilt ofte.

Og jeg tar gjerne tilbakemeldinger fra min ene leser, selv om jeg vet at hen nok synes det mangler en del gamle britiske hypeartister her, og sikkert igjen klager på min totale overseelse av The Smiths i mitt liv.

Og bare for å imøtekomme de som lurer på tittelen med "frem til", så kommer det en singel i morra med et merkelig religiøst innhold fra en evig ateist, og som jeg mener er bra nok til å bli låt nummer 321 på ovennevnte liste. I all beskjedenhet. Med stor inhabilitet. Spark meg. Men lytt først.

© 2022 Botten musikk
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started