Jeg skulle jo gi meg nå fredag 5. april 2024

04/05/2024

I kveld/natt har jeg sluttført de siste versjonene av 23 demoer på nye sanger til ny plate Bobler og Granater - 2025. Jeg var egentlig totalt ferdig med alt av kommende nye låter og nye innspillinger i fjor for all fremtid, men så kjeda jeg meg ekstremt ved årsskiftet, og samlet sammen en del gamle og nye ubrukte tekster, og drakk litt bourbon & Coke med en billig nystemt kassegitar foran TVen noen kvelder, og plutselig dukket det opp noen friske melodier og rytmer som passet til alle de ubrukte tekstene fra tidligere. Det er utrolig hva den riktige kombinasjonen av inspirasjon, alkoholvarianter, Pepsi Max, druetyper og Gin kan gjøre med klassiske hitlåter i verdensklasse på en liten gård i Sverige.

Så per skrivende stund her og nå, er det 23 muligheter for en ny plate neste år. Demoene skal bli til ferdige verk med full instrumentering, og så skal avgjørelsen tas om ca halvparten kanskje skal skrapes, eller om det blir to plater fordelt på flere år fremover, eller om det blir en dobbeltplate her og nå. Alt er totalt uvisst. Det eneste sikre, er at Roy personlig ser noe godt han liker i hver eneste sure demo, og har ideer om instrumentering og arrangement på alle 23 enkle kassegitar-demoer. Og så prater vi hundre/tusenvis av timer med testing, innspilling, forbedring, bytter og pålegg før det endelige klassiske historiske resultatet presenterer seg selv som et mulig ikon for all kommende fremtid.

S¨å en gang neste år kommer det en plate eller to (selv om jeg jo skulle gi meg nå), med helt nye låter/tekster, forhåpentligvis slik jeg ser det for meg med nye lydbilder og nye lekne måter å lage sanger på som passer inn i vår nye verden og vår nye generasjon av kreative lydfreakere. Det kommer absolutt ikke å høres ut som min ene lesers standard engelske hypa tynne lydbilde uten noe som helst poetisk innhold, men mer som et forsøk på å skape et perfekt lydbilde for all mulig fremtid, med en perfekt blanding av fortid, nåtid og fremtid.

© 2022 Botten musikk
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started